Het staat al tijden op je to-do lijst: Je wil je emaillijst vergroten met een winstgevende (volautomatische) marketing funnel, zodat je meer verdient en je minder hard hoeft te werken
Een grotere emaillijst met een winstgevende funnel zorgt ervoor dat je onbezorgder leeft als ondernemer.
En toch komt het er niet van….
Waarom niet?
Omdat je niet weet waar je begint met het maken van een goed converterende marketing funnel
Je hebt wel eens wat geprobeerd met het sturen van wat mailtjes.
Alleen dat leverde je niet op waar je op hoopte: Verkopen.
Tijd om het écht goed aan te pakken!
In dit artikel lees je alles over marketing funnels en vind je dé oplossing om in een paar klikken je vol automatische, converterende marketingfunnel te maken waarmee je je emailijst verandert in een geld-print machine.
Het mooie is dat je dit zelfs zonder technische kennis kunt
Is dat niet wat je wil?
Hoe een online marketing funnel je meer laat verkopen
Voordat je begint even wat cijfers voor je op een rijtje om duidelijk te maken waarom een marketing funnel je verder helpt met het krijgen van meer verkopen.
Wist je dat gemiddeld 2% van de mensen in het eerste contactmoment een aankoop dat. Dat betekent dat wanneer iemand voor de eerste keer jou of je aanbod tegenkomt de kans rond de 2% is dat die persoon koopt.
Zelfs bij de vierde keer dat iemand je online tegenkomt en je al een beetje kent is de kans nog steeds gemiddeld 10% dat ze je product kopen.
Gemiddeld heeft iemand zo’n 5 tot 8 contactmomenten nodig om bekend te worden met je en een aankoop bij je te doen.
En die contactmomenten dat is waarvoor je je marketingfunnel gebruikt. Daardoor verkoop je meer.
Disclaimer: Dit artikel bevat affiliate links. Wanneer jij via een van deze links een aankoop doet ontvang ik daarover een commissie. Jij betaalt niks extra’s. Ik promoot alleen producten waar ik achter sta en zelf ervaring mee heb. Ik ken Ernst-Jan van Prowinst en gebruik zijn Email Funnel Kit Templates zelf.
Wat is een marketingfunnel?
Zie je marketing funnel als een trechter. Stel iemand komt voor de eerste keer terecht op je website en kent je nog niet.
Zoals je net hebt gelezen is een klein gedeelte van de mensen direct zo overtuigt en durven ze de sprong te wagen om bij een compleet vreemde iets te kopen.
Het grootste gedeelte van de mensen is zich nog aan het oriënteren en durft niet direct zijn geld te geven aan een compleet vreemde.
Ze willen je beter leren kennen. Weten wie je bent en of jouw oplossing voor hun probleem of verlangen wel echt bij ze past.
Deze mensen laat je kennis maken via bijvoorbeeld een nieuwsbrief of een gratis weggever.
Zo komen de mensen die interesse hebben om je beter te leren kennen terecht in je trechter, oftewel je marketing funnel.
In deze trechter wil je mensen met je kennis laten maken en ze het vertrouwen geven dat jij de juiste oplossing hebt voor hun probleem
Dat doe je door ze verschillende mails te sturen. In deze mails help je je potentiële klant te laten inzien dat ze een probleem hebben en welke oplossing daarvoor bestaat. In een goede marketing funnel speel je in op nieuwsgierigheid en emotie door te inspireren.
De mensen die écht interesse hebben in je product komen terecht in het laatste gedeelte van je marketingfunnel, je salesfunnel (waarin de echte verkoop plaatsvindt en je de mensen op je emaillijst omzet in betalende klanten).
De 4 stappen voor een winstgevende marketing funnel
Je wil een goede converterende marketing funnel neerzetten die je verkopen opleveren. Niet halfbakken zodat je je tijd kwijt bent en het je niks oplevert.
Daarom is het handig om te weten uit welke stappen een goede funnel bestaat.
Een winstgevende funnel bestaat uit deze 4 stappen:
- Het vinden en aanspreken van je potentiële klanten (marketing)
- Het verleiden met veel gratis waarde (marketing)
- Vertrouwen opbouwen zodat mensen klaar zijn om te kopen (marketing)
- Het verkopen van je aanbod (sales)
Deze 4 stappen leerde ik kennen in de gratis Funnel Framework training van Prowinst.
Je ziet dat het grootste gedeelte bestaat uit marketing en een klein gedeelte uit sales.
Dat is waar het bij veel ondernemers fout gaat. Ze willen direct hun product verkopen aan mensen die daar nog helemaal niet aan toe zijn. Daardoor kom je schreeuwerig en verkoperig over.
Je weet wel: Als zo’n verkoper waarbij je overduidelijk het gevoel krijgt dat die je iets door de strot probeert te duwen waar je helemaal niet op zit te wachten.
Extra waarde halen uit je funnel
Je uiteindelijke doel van je marketing funnel is dat mensen terecht komen in het laatste stukje: Je salesfunnel waarna ze overgaan tot een verkoop.
Ondertussen in deze klantreis haal je ook extra waarde uit je funnel door een aantal tussenstappen te geven en ze te verwijzen naar je andere kanalen.
Wanneer je bijvoorbeeld een YouTube kanaal hebt laat je in één van de mails een bijpassende video van je kanaal zien. Waardoor je meer views krijgt. Wanneer je aan het einde van je video vraagt om mensen te laten abonneren levert deze mail je meer views en meer abonnees op YouTube op.
Dit kun je ook doen met je podcast door bijpassende podcast te delen en mensen te vragen om te abonneren.
Of je vraagt mensen om te connecten via social media waardoor je daar meer volgers krijgt.
Zo haal je naast verkopen extra waarde uit je funnel die voor jou ook belangrijk is. Sommige mensen doen er een lange tijd over om klant te worden en zo blijf je deze mensen toch bereiken en gratis informatie geven. Waardoor je bij ze blijft hangen en als ze er klaar voor zijn doen ze alsnog de aankoop bij je.
Het grootste probleem op weg naar je winstgevende marketing funnel
Het grootste probleem waarom de meeste ondernemers niet beginnen aan het bouwen van een marketing funnel is dat ze niet weten hoe het moet.
Een enorme drempel is ❌ DE TECHNIEK ❌
Het is zo makkelijk om verzeild te raken in alle opties die er zijn.
Er zijn tientallen verschillende soorten software die je helpen om je emaillijst op te bouwen.
En binnen deze software zijn weer duizenden opties en functies.
Daarnaast is je tijd als ondernemer gewoon schaars
Het leren kennen van nieuwe software en de mogelijkheden die er zijn kost je zeeën van tijd.
Daarna moet je ook nog alles vanaf nul opbouwen.
De passie om je hierin te verdiepen en de problemen waar je tegenaan loopt op te lossen ontbreekt je totaal.
Toch wil je het!
Omdat je weet dat het je business winstgevender maakt en je tegelijkertijd meer tijd overhoudt wanneer alles op de automatische piloot draait.
Uitbesteden kost je duizenden euro’s….
Dit zorgt ervoor dat je blijft uitstellen
Hoe kan het anders?
In een paar uurtjes je winstgevende vol automatische marketingfunnel neerzetten
Hoe ziet jouw ideale oplossing er dan WEL uit om tot een goed geoliede, vol automatische, winstgevende Marketing Funnel te komen?
Ik denk ongeveer zo:
✅ Je wil de techniek goed EN super snel neerzetten en er geen weken, geen dagen, maar slechts enkele uurtjes voor uit trekken.
✅ Geen gedoe en geen avonden vage fora en YouTube afstruinen naar antwoorden, maar “Plug-&-Play” implementatie en “klik-hier-klik-daar” begeleiding
✅ Geen overweldigende 30-urige cursus volgen voor de techniek maar meteen implementeren en tòch snappen hoe het achter de schermen werkt
✅ Geen rekening van duizenden euro’s ontvangen om het uit handen te geven, maar wél de snelheid en slimme systemen van een expert
✅ Niet de kostbare beginners fouten maken, maar meteen een hoge kwaliteit funnel aan de wereld presenteren
Als dat jouw ideale oplossing opsomt…
Dan is er een manier om dat allemaal voor elkaar te krijgen
De E-Mail Automation Kit
Zet Met “Klik-En-Klare” Templates Jouw Vol Automatische Marketing Funnel Neer
In Slechts Een Paar Uurtjes, In Plaats Van Een Paar Weken
ZONDER enige technische kennis, het volgen van langdradige cursussen
& ZONDER het voor duizenden euro’s uit te besteden.
In deze e-mail funnel kit geeft Rachelle Blok haar complete winstgevende automatiseringen waarmee zij van haar leads klanten maakt en daardoor full-time reist en locatie-onafhankelijk werkt.
Dit is wat je krijgt:
👉 Super makkelijke klik en klare templates waarmee je in 2 klikken de complete automatisering van Ernst-Jan overneemt waardoor je in een paar uurtjes je hele volautomatische marketingfunnel klaar hebt.
👉 Bewezen automatiseringen die Ernst-Jan en zijn klanten getest hebben en die uitstekend voor ze werken.
👉 Geen 30-urige cursus die je nooit af maakt, maar simpele stap-voor-stap videobegeleiding met alle essentiële informatie die je in 1 middag kijkt en direct toepast.
👉 Alle automatiseringen die je keer op keer weer toepast bij iedere funnel die je maakt.
Wat kost de Email Automation Kit
Nu denk je misschien dat dit je een vermogen gaat kosten, maar niks is minder waar.
Voor €29 krijg je toegang tot de online omgeving waar je alle templates voor je winstgevende marketing funnel vindt
Lees hier meer over de Email Funnel KIt Templates + bonussen
Om de marketing funnel templates over te nemen heb je de e-mailmarketing software van ActiveCampaign nodig.
Om het nog makkelijker te maken kies je voor de Nederlandse partner MailBlue
Maak je geen zorgen, Ernst-Jan helpt je precies met het goed inrichten van je account.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat MailBlue hele fijne e-mailmarketing software is. Als je weet hoe je een goede funnel opzet, wat je leert in de email funnel kit, is het super makkelijk in gebruik!

Nu is het tijd om een keuze te maken
Blijf je nog langer uitstellen of aanklungelen?
Gooi je er een smak geld tegenaan om het uit te besteden?
Of zet je in een paar klikken je winstgevende marketing funnel op?
Lees hier mijn ervaring met de E-mail Funnel Kit en neem een kijkje in de online omgeving

Zet Met “Klik-En-Klare” Templates
Jouw Vol Automatische Marketing Funnel
Neer In Slechts Een Paar Uurtjes, In Plaats Van Een Paar Weken